Jak działa urząd

Apelujemy do mieszkańców, żeby nie przychodzili do urzędów bez pilnej potrzeby

 

Jeżeli sprawa nie jest terminowa – prosimy o załatwienie jej później. Jeśli sprawa jest pilna
i wymaga wizyty w urzędzie – dowiedz się, gdzie i w jaki sposób ją załatwisz.

Możliwość uzyskania informacji i załatwienia sprawy przez telefon.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerami:

Informacje:
• 22 57 83 500
• 22 57 83 540
• 22 57 83 447
• 22 57 83 421

 

Jakie sprawy obecnie realizuje urząd?

  1. Wydawanie praw jazdy - po uprzednim telefonicznym umówieniu się i wniesieniu opłaty na konto;
  2. Wydawanie dowodów osobistych - po uprzednim telefonicznym umówieniu się;
  3. Rejestracja fabrycznie nowych pojazdów - po uprzednim telefonicznym umówieniu się;
  4. Opieka nad osobami niesamodzielnymi;
  5. Przyjmowanie pism i wniosków – kancelaria;

 

Jak działa WOM?

  1. Wejście wyłącznie od ulicy Grójeckiej 17a;
  2. Wpuszczamy tylko tyle osób, ile jest czynnych stanowisk. Pozostałe osoby proszone są o utworzenie kolejki na zewnątrz, z zachowaniem min. metrowego odstępu;
  3. Przy wejściu obowiązkowa dezynfekcja rąk, na podłodze znajdują się także maty ze środkiem dezynfekującym.

Brak możliwości płatności w kasach

W najbliższych dniach nie będzie możliwości płatności w kasach urzędu – prosimy o korzystanie z elektronicznych form płatności. Numery kont bankowych: http://urzadochota.waw.pl/numery-kont-bankowych

W jakich sprawach są tylko przyjmowane pisma i wnioski?

  • decyzje administracyjne i czynności z zakresu prawa budowlanego oraz ustawy
    o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • wnioski o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie specustawy drogowej;
  • czynności i decyzje wynikające z prawa geodezyjnego;
  • czynności związane z podziałami nieruchomości;
  • sprawy z zakresu podatków lokalnych (w tym podatek od nieruchomości);
  • sprawy z zakresu ustawy o lasach pozostające w kompetencjach starosty;

 

Działa także Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Przemyska 11, tel. ul. Przemyska 11, mail: osrodekatopsochota [dot] waw [dot] pl () tel. 22 822 11 24 www. http://www.opsochota.waw.pl/

Pomoc psychologiczna w OPS: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota świadczy telefoniczną pomoc psychologiczną dla osób potrzebujących wsparcia!
Dyżury telefoniczne psychologów świadczone są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

 797319644  723245001  723244998

Urząd Stanu Cywilnego na Ochocie jest NIECZYNNY
Sprawy związane m.in. z urodzeniami i zgonami można załatwiać w USC Śródmieście, Mokotów, Ursynów, Ursus, Praga Pd i Pn, Targówek i Wawer.

Odwołane są wszystkie spotkania i dyżury: radnych, komisji, porady prawne itp.

OGŁOSZENIA

Działalność gospodarcza:

Wpisy, zmiany, zawieszenia, wznowienia, wykreślenia działalności gospodarczej mogą być dokonane przez przedsiębiorców posiadających profil zaufany (www.pz.gov.pl) lub kwalifikowany podpis elektroniczny, po uprzednim założeniu konta na stronie www.ceidg.gov.pl (odpowiednio opcje „Zaloguj”, następnie „Załóż nowe konto”).  

Przedsiębiorcy nie posiadający profilu zaufanego ani podpisu elektronicznego mogą wypełnić wniosek w systemie CEIDG www.ceidg.gov.pl (który zostanie zapisany, jako „ROBOCZY” z nadanym indywidualnym numerem).

Takie przypadki wymagają złożenia podpisu na wniosku w obecności urzędnika w ciągu 7 dni roboczych.    

Po złożeniu wniosku roboczego prosimy o kontakt z urzędnikiem (Aneta Królak, tel. 22 57 83 670, e-mail: ankrolakatum [dot] warszawa [dot] pl).

Urzędnik zweryfikuje wniosek i umówi się przez telefon na wizytę w Urzędzie Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17a, Warszawa).

Informacji udziela Wydział Działalności Gospodarczej tel. 22 57 83 519
e-mail: ochota [dot] biznesatum [dot] warszawa [dot] pl

Rejestracja pojazdów

Osoby, które nie dokonają w terminie 30 dniowym rejestracji pojazdu sprowadzonego z kraju Unii Europejskiej albo nie zgłoszą w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu nie będą podlegać karze pieniężnej, o której mowa w art. 140 mb Prawo o ruchu drogowym, jeśli nie miały możliwości dokonania takiego zgłoszenia.
 

Korzystaj z usług Warszawa 19115 czynnego non-stop

Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu
Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. 

Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę.

Każde zgłoszenie otrzymuje numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się sprawa.

Bez wychodzenia z domu można załatwić wiele spraw administracyjnych

Przypominamy, że wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (epuap.gov.pl). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Można więc tą drogą składać oficjalne pisma i wnioski do urzędu. W tym celu należy skorzystać z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP. Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.

 

Linki do załatwiania spraw urzędowych przez Internet:

 

SPRAWY OBYWATELSKIE

SPRAWY KOMUNIKACYJNE

SPRAWY KOMUNALNE

W pozostałych sprawach kontakt jest możliwy przez elektroniczną skrzynkę podawczą i złożenie pisma ogólnego:

Pozostałe aktualności

Wydział Obsługi Mieszkańców