Jednostki organizacyjne

Referat Lokali Mieszkalnych

Zakres działań:

Do zakresu działania Referatu Lokali Mieszkalnych, wchodzącego w skład Wydziału Zasobów Lokalowych dla Dzielnicy Ochota należy w szczególności:

  1. utrzymanie, eksploatowanie i dysponowanie mieszkaniowym zasobem m.st. Warszawy na terenie Dzielnicy;
  2. przyjmowanie w zarząd lokali i budynków wchodzących w skład zasobu lokalowego m.st. Warszawy, położonego na obszarze Dzielnicy;
  3. wyrażanie zgody na przekazanie lokali mieszkalnych, położonych na obszarze Dzielnicy do dyspozycji innych dzielnic m.st. Warszawy;
  4. prowadzenie postępowań z zakresu dodatków mieszkaniowych i ulg w spłatach należności za użytkowane lokale mieszkalne;
  5. analiza i weryfikacja wniosków o najem, zamianę lokalu mieszkalnego;
  6. przekazywanie do rozstrzygnięcia przez Zarząd Dzielnicy spraw o najem mieszkania;
  7. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawach najmu lokali mieszkalnych;
  8. rozpatrywanie wniosków o podnajem lokali lub ich użyczenie;
  9. przygotowywanie rozstrzygnięć w sprawie stwierdzanie wstąpienia w stosunek najmu po śmierci najemcy na podstawie Kodeksu cywilnego i innych ustaw oraz regulacje tytułów prawnych do lokali;
  10. prowadzenie postępowań w zakresie wypowiadania umów najmu, w tym prowadzenie kontroli w celu ustalenia przestrzegania przez lokatorów ich obowiązków;
  11. rozpatrywanie wniosków z zakresu przywracanie tytułów prawnych do zajmowanych lokali po ustaniu przyczyny wypowiedzenia najmu;
  12. realizacja rocznych list osób kierowanych do zawarcia umów najmu;
  13. przygotowywanie spraw na posiedzenia Komisji Mieszkaniowej i sporządzania protokołów z posiedzeń tej komisji;
  14. prowadzenie rejestru lokali wolnych i wydanych skierowań do zawarcia umowy najmu;
  15. współpraca z ZGN w sprawach remontów lokali mieszkalnych;
  16. wnioskowanie do Zarządu Dzielnicy o wyodrębnienie lokali socjalnych;
  17. przygotowywanie skierowań do zawarcia umów najmu lokali mieszkalnych, w tym przekazanych do dyspozycji Dzielnicy z obszaru innych dzielnic lub z zasobu towarzystw budownictwa społecznego, w ramach puli partycypacyjnej m.st. Warszawy;
  18. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Dzielnicy w sprawie zmiany przeznaczenia lokali z mieszkalnego na użytkowy;
  19. przygotowywanie do podpisu Burmistrza dokumentów dotyczących umów najmu lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zamiennych, w zakresie ich zawierania, dokonywania zmian, rozwiązywania, wypowiadania;
  20. prowadzenie spraw dotyczących spadków nabytych przez m.st. Warszawa i Skarb Państwa, w tym związanych ze długami spadkowymi, gdy w skład masy spadkowej wchodzi:
    • prawo własności do nieruchomości lokalowej,
    • ograniczone prawo do nieruchomości lokalowej;
  21. prowadzenie ewidencji nabytych w drodze spadku praw;
  22. prowadzenie procedur w zakresie wynajmowania lokali położonych na obszarze Dzielnicy od innych właścicieli w celu realizacji zadań m.st. Warszawy w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej;
  23. nadzór nad obsługą finansową lokali w zakresie pobierania czynszów, kaucji zabezpieczającej oraz innych opłat od najemców oraz odszkodowań za bezumowne zajmowanie lokali oraz nadzór nad czynnościami związanymi z dochodzeniem i egzekwowaniem należności m.st. Warszawy;
  24. rozpatrywanie wniosków dotyczących rozkładania kaucji zabezpieczającej na raty, należnych m.st. Warszawie od lokatorów oraz zwalniania z obowiązku jej zapłaty, a także jej zwrotu po opróżnieniu lokalu przez najemcę lub po nabyciu przez niego prawa własności tego lokalu;
  25. przygotowywanie projektów ugód zawieranych z właścicielami lokali w przypadku niedostarczenia przez m.st. Warszawę lokalu socjalnego osobie uprawnionej do niego z mocy wyroku sądowego oraz wypłata odszkodowań z tego tytułu na podstawie ugody lub wyroku sądowego;
  26. prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych orzekających eksmisję z lokali oraz nakazy zapłaty;
  27. wykonywanie wizji i kontroli użytkowania lokali;
  28. uczestnictwo w wejściach do lokali w przypadku zaistnienia awarii;
  29. obsługa archiwum Wydziału;
  30. wskazywanie tymczasowych pomieszczeń dla dłużnika, którego dotyczy obowiązek opróżnienia lokalu służącego zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych, na podstawie tytułu wykonawczego, a nie posiadającego prawa do lokalu socjalnego lub zamiennego.
KALENDARZ WYDARZEŃ
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
wyb 2018 Lato w mieście 2018 Słupki jeden numer 500+ prawo Plany zagospodarowaniaII toalety Odpady komunalne MPW