Jednostki organizacyjne

Wieloosobowe Stanowisko Pracy ds. Urbanistyki i Architektury

Zakres działań:

Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska Pracy ds. Urbanistyki i Architektury wchodzącego w skład Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Ochota należy w szczególności:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w oparciu o przepisy ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz.1071 z późn. zm.) – zwaną dalej ustawą – Kodeks postępowania administracyjnego;
  2. wykonywanie analiz urbanistycznych i dokonywanie wizji terenu w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych o wydanie decyzji określonych w pkt 1;
  3. wydawanie zaświadczeń w trybie art. 217 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w tym zaświadczeń o braku istnienia obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla wskazanych terenów;
  4. wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz udzielanie informacji i wyjaśnień na temat przeznaczenia terenów w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego;
  5. wydawanie opinii i uzgodnień na wniosek innych jednostek, wynikających z przepisów prawa;
  6. przekazywanie odwołań i zażaleń do organu odwoławczego w związku z wydanymi decyzjami i postanowieniami;
  7. udzielanie stronom postępowania informacji o stanie załatwianych spraw oraz informacji i wyjaśnień treści przepisów dotyczących prowadzonych spraw;
  8. prowadzenie postępowań w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie wynikającym z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  9. przygotowywanie odpowiedzi na wnioski składane w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) zwaną dalej ustawą o dostępie do informacji publicznej;
  10. informowanie uprawnionych organów, instytucji i osób fizycznych oraz udostępnianie dokumentów będących w posiadaniu Wydziału, a także wydawanie kopii dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem;
  11. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach pozwolenia na budowę i wykonania robót budowlanych w oparciu o przepisy ustawy - Prawo budowlane;
  12. rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę lub zmiany sposobu użytkowania w trybie ustawy - Prawo budowlane;
  13. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w oparciu o przepisy ustawy o szczególnych zasadach przygotowywania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
  14. prowadzenie postępowań w sprawach odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych;
  15. przekazywanie odwołań i zażaleń do Wojewody Mazowieckiego w związku z wydanymi decyzjami i postanowieniami;
  16. współdziałanie z organami nadzoru budowlanego w zakresie określonym w ustawie - Prawo budowlane;
  17. wydawanie zaświadczeń w trybie art. 217 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w tym zaświadczeń o samodzielności lokali;
  18. dokonywanie wizji terenu i obiektów w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych;
  19. wydawanie opinii i uzgodnień na wniosek innych jednostek, wynikających z przepisów prawa;
  20. udzielanie stronom postępowań informacji ogólnych niezbędnych do wszczęcia postępowania administracyjnego oraz jego przebiegu, a także treści przepisów dotyczących prowadzonych spraw;
  21. przygotowywanie odpowiedzi na wnioski składane w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  22. informowanie uprawnionych organów, instytucji i osób fizycznych oraz udostępnianie dokumentów będących w posiadaniu Wydziału, a także wydawanie kopii dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem;
  23. prowadzenie postępowań w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie wynikającym z ustawy - Prawo budowlane;
  24. prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie art. 57 ustawy o transporcie kolejowym;
  25. przygotowywanie miesięcznych raportów dotyczących przyjętych wniosków i wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę i przekazywanie ich do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, w związku z art. 82b ust. 2 ustawy – Prawo budowlane.
KALENDARZ WYDARZEŃ
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
wyb 2018 Lato w mieście 2018 Słupki jeden numer 500+ prawo Plany zagospodarowaniaII toalety Odpady komunalne MPW